Genomför en framgångsrik uppföljning

För att trivselmätningen verkligen ska ge mervärde för dig och dina anställda är en omfattande uppföljning väsentlig. Prioritera en engagerande och meningsfull dialog med dina medarbetare om deras trivsel, snarare än att enbart fixera dig vid siffrorna. Även om data ger en grund för diskussion är det i samtalen som det verkliga värdet av trivselmätningen låses upp.

Reflektera över resultaten

Börja med att få en överblick över resultatet av din trivselmätning och se till att du är väl förberedd för uppföljningen med dina anställda.

Det är avgörande att engagera sig i alla resultat – både de höga och de låga poängen, såväl som de däremellan.

HITTA INSPIRATION I DENNA GUIDE

Uppföljning med Teamet

För att trivselmätningen ska skapa värde för din avdelning och organisation är det viktigt att göra en samlad uppföljning.

Här behöver du, i samarbete med dina medarbetare, fokusera på det som är mest avgörande att förändra eller underhålla för att förbättra eller upprätthålla trivseln.

SE GUIDE TILL TEAMUPPFÖLJNING

Uppföljning med enskilda medarbetare

Att följa upp trivsel kollektivt är viktigt, men det har också ett stort värde att engagera sig i en-mot-en-samtal med dina anställda.

Här får du värdefulla råd om hur du planerar och strukturerar individuella trivselsamtal med dina anställda.

GUIDE TILL 1-1 UPPFÖLJNING

Behöver du ytterligare vägledning?

Att samråda med en AS3-ledarskapskonsult ingår i ditt företags prenumeration på EVI:s trivselmätning.

Skriv direkt till trivselradgivare@as3.se - så tar vi kontakt med dig. 

skicka ett mail